В умовах воєнного стану інклюзивне навчання є важливим для забезпечення рівних можливостей для дітей з особливими освітніми потребами. Однак, сучасні реалії можуть створювати додаткові труднощі для організації інклюзивного навчання. Як можна подолати ці труднощі та забезпечити якісний психолого- педагогічний супровід для дітей з особливими освітніми потребами?
Так, 21 березня на онлайновій нараді асистенти вчителів та вихователів закладів освіти громади обговорили ключові питання інклюзивного навчання. А саме, дотримання законодавчих аспектів в умовах війни. Законодавство гарантує доступність навчання для всіх дітей з особливими освітніми потребами, незалежно від їхньої інвалідності, етнічної приналежності, мови тощо.
Вікторія Пащенко, директор ЦПРПП, зазначила, які фактори впливають на майбутні перспективи дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти, а саме:
Вік дитини при вступі в заклад освіти. Чим раніше дитина отримує підтримку та спеціальну освіту, тим більші її можливості для успішної соціалізації та подальшої кар'єри.
Наявність індивідуального підходу до дитини та розвитку її соціальних навичок. Зокрема, важливо формувати комунікативні та емоційні навички, які допоможуть дитині взаємодіяти з іншими людьми.
Психолого - педагогічний супровід асистента вихователя, вчителя, який забезпечує її безпеку та допомагає в різних ситуаціях. Для дітей це важливий фактор для успішної адаптації та навчання.
Інклюзивна практика та досвіду в закладі освіти. Інклюзивне навчання допомагає дітям з різними освітніми потребами взаємодіяти та навчатися разом зі своїми ровесниками, що сприяє їх соціалізації та розвитку.
Співпраця педагогів, батьків з кваліфікованими фахівцями у закладі освіти, такими як корекційний педагог, психолог, логопед. Вони допомагають дітям з ООП розвиватися та навчатися, надаючи їм необхідну підтримку.
Під час наради педагоги спланували подальшу співпрацю та взаємодією з фахівцями Терешківського інклюзивного ресурсного центру.
Немає коментарів:
Дописати коментар