Пандемія коронавірусу та повномасштабна війна докорінно змінили життя кожного громадянина нашої країни. Проте найбільше постраждали діти. Карантинні обмеження, перехід на дистанційне навчання, постійні повітряні тривоги призвели до значних освітніх втрат. Галузь освіти однією з перших почала адаптуватися до непередбачуваних обставин та гідно прийняла виклики нинішнього часу.
З метою підготовки вчителів до діагностики та компенсації навчальних втрат 26 жовтня в приміщенні ОЗ "Решетилівський ліцей імені І.Л.Олійника", за сприяння Центру професійного розвитку педагогічних працівників, спеціалістами Управління Державної служби якості освіти у Полтавській області було проведено семінар-тренінг для координаторів професійних спільнот та заступників директорів НВР закладів освіти громади "Компенсація навчальних втрат: діагностичний інструментарій".
Варто зазначити, що це перший етап навчання педагогів, яке організовують фахівці Управління ДСЯО, попереду - самостійне опрацювання матеріалів за темою та проходження підсумкового тестування. За умови успішного виконання завдань освітяни отримають сертифікати.
Під час теоретичної частини тренінгу заступник начальника відділу інституційного аудиту Олександр Чернобель детально ознайомив учасників із підходами до виявлення та подолання навчальних втрат учнів, чітко визначив поняття втрат, розривів та прогалин, окреслив основні відмінності між очікуваними і реальними результатами навчання.
Окрім того освітяни ознайомилися із шляхами компенсації освітніх втрат (діагностика, аналіз та оцінка, план роботи з компенсації, компенсація ОВ, повторна діагностика) та конкретними кроками, які допоможуть їх діагностувати. Не менш важливо при цьому звернути увагу на Стратегії компенсації навчальних втрат - їхні переваги, недоліки та можливості застосування у закладах освіти громади.
Практична частина навчального тренінгу передбачала безпосереднє опрацювання педагогами діагностичного інструментарію на платформі "Всеукраїнська школа онлайн", де розміщені тести для первинного та вторинного діагностування з базових предметів по виявленню освітніх втрат.
Спільна робота фахівців ДСЯО, Центру професійного розвитку та педагогів громади над актуальними завданнями демонструє важливість адаптації освітньої системи до нових умов і акцентує на тому, що освіта залишається пріоритетом, навіть у надскладних обставинах.
Немає коментарів:
Дописати коментар